tydzien-filmu-niemieckiego | Casting
58
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-58,ajax_leftright,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-theme-ver-17.9,qode-theme-starflix,disabled_footer_top,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Casting

Casting

Niemcy, 2017, 91 min

Reżyseria: Nicolas Wackerbarth

Scenariusz: Nicolas Wackerbarth, Hannes Held

Zdjęcia: Jürgen Carle

Obsada: Andreas Lust, Judith Engel, Milena Dreissig, Nicole Marischka, Andrea Sawatzki

Produkcja: SWR

Pokazy festiwalowe: Berlinale 2017, Vancouver 2017, Viennale 2017, Turyn 2017, Dublin 2017

Z okazji 75 urodzin Rainera Wernera Fassbindera ma powstać remake jednego z jego znanych filmów, „Gorzkich łez Petry von Kant”. Finansująca ten projekt telewizja publiczna reżyserię zleciła Verze, która do tej pory realizowała filmy dokumentalne. Dla reżyserki jest to duże wyzwanie już na etapie wyboru odtwórczyni głównej roli. W tym ma jej pomóc tytułowy casting. O rolę w filmie ubiegają się cztery aktorki, mniej lub bardziej sławne gwiazdy niemieckiej sceny. Żadna z nich jednak nie wypada przekonująco. Ekipa producencka naciska, aby decyzja o obsadzie zapadła jak najszybciej, ale Vera jest niezdecydowana i wyznacza kolejne terminy przesłuchań.

Casting to nie tylko gra przed kamerą, to także niełatwe relacje panujące wśród realizatorów filmu oraz zakulisowe rozgrywki między samymi aktorkami. Obserwujemy jak na potrzeby „sztuki” wykorzystuje się cechy charakteru, predyspozycje społeczne i życie prywatne ludzi biorących udział w produkcji filmowej, jak dochodzi do przenikania się scenariusza filmu i rzeczywistości, a także, jak współczesny styl życia w wielu jego aspektach przypomina filmowy casting.

„Casting zaczyna się już w momencie, kiedy ktoś otwiera drzwi, zwraca się uwagę na każdy gest, każde wypowiedziane zdanie. Ponieważ obie strony nie wiąże jeszcze żadna umowa, często zachowują się one tak, jakby łączyły je przyjacielskie stosunki, wszyscy starają się być bardzo uprzejmi i nie odkrywać się za bardzo.” – tak o swoich doświadczeniach z różnych castingów opowiada reżyser filmu Nicloas Wackerbarth, który swoje spostrzeżenia brawurowo przeniósł na ekran.

Nicolas Wackerbarth

urodził się w 1973 roku w Monachium. Wykształcenie aktorskie otrzymał w Bawarskiej Akademii Teatralnej im. Augusta Everdinga, następnie pracował w teatrach: Schauspielhaus we Frankfurcie oraz na scenach miejskich Kolonii. Później podjął studia w Niemieckiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej w Berlinie. Jego krótkometrażowy film Halbe Stunden miał swoją premierę na festiwalu w Cannes. Kolejna obraz Unten Mitte Kinn powstał dla telewizji ZDF i był prezentowany na festiwalu filmowym w Monachium. Nicolas Wackerbarth jest także wydawcą czasopisma filmowego „Rewolwer”.

Dystrybucja

The Match Factory GmbH
Domstr. 60
50668 Kolonia
Niemcy
Tel.: +49 30 443 19 05 30
Email: info@matchfactory.de
www.the-match-factory.com

Casting